کمپرسور اویل فری

کمپرسوربدون روغن اویل فری چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

کمپرسورهای بدون روغن اویل فری (oil free) زیر مجموعه کمپرسورهای اسکرو (screw) هستند. در این نوع کمپرسورها به دلیل وجود نداشتن روغن، هوای خروجی فشرده شده با کیفیت مناسب و بدون آلودگی تولید می شود و به دلیل عاری بودن از روغن در صنایعی مانند تولید قطعات الکترونیکی، دارویی، بیمارستانی، نظامی و... که هوای خروجی برایشان مهم است بکار می رود.

چرا در بعضی صنایع کیفیت هوای خروجی کمپرسور بدون روغن مهم است؟

دلیل آن این است که وجود ذره های روغن در هوای خروجی باعث خراب شدن محصول تولید شده در صنعتی همچون تولید قطعات الکترونیکی و حتی خطرات جدی تری نیز در صنایع دارویی و غذایی و... می گردد.

تفاوت کمپرسور روغنی با کمپرسورهای غیر روغنی چیست؟

دراین کمپرسورها از دو دستگاه ایرند (airend) یا واحد هواساز استفاده شده که از نظر کیفیت و سبک تر شدن روتورها نسبت به واحد هواساز موجود در کمپرسورهای روغنی(oil inject)  پیشرفته تر بوده و جنس داخلی آن از تفلون می باشد. در این نوع کمپرسورهای بدون روغن (اویل فری) هوای خروجی گرمتر از کمپرسورهای روغنی (اویل اینجکت) بوده و باید از دستگاه های خنک کننده نیز استفاده کرد و همچنین برای کمتر کردن صدا در دهانه های ورودی و خروجی باید از صدا خفه کن نیز در این کمپرسورها استفاده گردد.

این کمپرسورها نسبت به کمپرسور های روغنی دارای فشار کمتری است اما از نظر سرعت بدلیل استفاده از روتورها یا واحد هواساز نداشتن روغن  و همچنین سبک تر شدن اجزای داخلی  از سرعت بالاتری نسبت به کمپرسورهای روغنی برخوردار هستند.

فیلتر قیمت
فیلتر قیمت - slider
0تومان0تومان
برند محصولات
برند محصولات
دسته بندی محصولات
دسته بندی محصولات

کمپرسور بدون روغن

هیچ داده ای یافت نشد